Wednesday 14 December 2011

Rezeki Emas..

Alhamdulillah hari ini,Encik Zubri Bin Khalid telah menjadi Dealar Public Gold di bawah rangkaian lombong emas.Beliau telah mengambil satu keputusan yang amat bijak,di mana dengan penurunan harga emas dikala waktu ini beliau tidak teragak-agak lagi mengeluarkan modal sebanyak RM20016 untuk bersama-sama menjadi Dealer PG yang sah.
    Hari ini harga seauns emas bersamaan USD $1638 dolar,setelah berada di paras USD $1788 untuk beberapa minggu yang lepas.Amat sesuai kepada mereka yang ingin membeli atau ingin mengikuti jejak En Zubri untuk bersama-sama menjadi Dealer PG di bawah rangkaian lombong emas.
    Anda tidak perlu berasa rugi,kerana harga emas pasti akan naik seiring dengan permintaan dunia,terutama di musim perayaan.Jika anda membeli pada harga yang rendah dan menjual pada harga yang tinggi,anda mampu mencapai keuntungan yang optimum.Pelaburan emas ini adalah satu pelaburan jangka sederhana dan panjang,untuk jangka waktu pendek atau erti kata lain,anda ingin cepat kaya,pelaburan emas bukanlah medium yang sesuai untuk anda.Sebagai contoh jika anda membeli minggu lepas,pada minggu ini anda ingin menjual kembali kerana terpengaruh dengan penurunan harga emas dunia..anda takut terus rugi,lalu mengambil keputusan menjual emas anda,dan anda pasti akan mengalami kerugian,kerana emas mempunyai spread harga yang berbeza.
      Di Public Gold spread harga sekitar 4.5%-8%.Jika spread harga melebihi 10% dan keatas..anda memerlukan masa yang lebih panjang untuk menjual kembali emas anda. Anda perlu bersabar dan mempunyai matlamat jangka panjang.Sebagai contoh pembeli emas pada tahun 2009 dan menjual pada tahun ini 2011,pembeli emas tadi telah mengambil keuntungan sebanyak lebih kurang 50%,kerana keuntungan emas 25%-30% setahun.

 Bagi anda yang masih ragu-ragu,teruskan membuat kajian..jika tidak pasti lagi boleh hubungi atau sms saya di talian 012-4344298 atau hantar email pun boleh ke faizppp@yahoo.com.my.
   
   

No comments:

Post a Comment